Direktlänk till inlägg 28 november 2009

Utställning 28/11-09

Av Mattias Edström - 28 november 2009 18:23

Idag var vi ner till Hudiksvall och ställde ut Boss, vi är jätte nöjda med den kritik vi fick och det var mycket bra social träning för honom.


Boss fick följande kritik:Bra huvud,Bra uttryck, utmärkt hals, god överlinje, tillräcklig bröskorg för denna klass,god benstomme, normala vinklar, fasta tassar, bra pälskvalitet, rör sig spänstigt med bra steg och han var dessutom välvisad.


Detta var första gången vi ställde ut honom men det blir fler ggr då han väl är jaktprovs meriterad.


Har min första jakt fria helg sedan börja på september och det känns lite konstigt.


  Matte med Boss i Ringen   Husse med Maestro och Boss   Fin hunn   Blöt puss

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mattias Edström - 19 oktober 2010 17:05

Första morgonen på oktober jakten hade jag turen att få välja pass som förste man. Jag valde ett pass efter en traktorväg med ett stort fint hygge framför passet där det stupat några älgar senaste åren. Från bilväg är det ca 600m att gå och när j...

Av Mattias Edström - 4 oktober 2010 17:51

I lördags var det Maestros tur att få springa av sig, redan på morgonen var han riktigt laddad. Pappa och Daniel passade och jag släppte Maestro på gårn hemma. efter ca 20 min kommer några väckskall och sedan är det fullt drev dock tystnade ha...

Av Mattias Edström - 20 september 2010 21:18

11/9 samlades vi kl 0530,första älgjakts morgonen är ju allt lite speciellt. Vi lottade passen och gav oss ut. Morgonen gav inget resultat och på eftermiddagen passade vi av för Bo´s hunn. När vi suttit på pass dryga timmen smäller det i en rik...

Av Mattias Edström - 20 september 2010 20:22

24/8 åkte jag, Ida,Daniel,Niclas & Anna ner till Lustbuan för 5 dagars fågeljakt. Med oss hade vi Smokey(pointer) Tjabo (korthårig Vorsteh) och Boss (min och Idas korthåriga vorsteh). På tisdagkväll lade vi upp lite strategier om vilka hundar som...

Av Mattias Edström - 24 augusti 2010 08:37

Augusti har gått i förberdelsernas tecken, jag har varit till Rätan några vändor och röjt älgpass,varit ner till Anders Landin och tränat fågelsituationer med Boss. I år har vi fått ytterligare 235 ha att jaga älg på och det innebar även att nya pa...

Presentation

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards