Direktlänk till inlägg 5 december 2009

Jakt i sölvbacken

Av Mattias Edström - 5 december 2009 22:02

Idag skulle jag egentligen stått på pass eftersom vi redan hade 2 hundar som skulle jaga.

Johan ringde igår kväll o frågade om jag kunde släppa Maestro då han som egentligen skulle gå hade blivit krassilg.

Självklart ville jag gå med lillen så det var inte så svårt o säga nej till det då jag vet att det är gott om rå där vi skulle jaga.


I morse träffade jag mina nya jaktkamrater (hade bara träffat en innan) hos jimmy i sölvbacken, vi tog en kopp kaffe och lade upp en strategi.


Efter jag gjort iordning Maestro(tasssalva,väst o pejlar) gick vi iväg mot där de skulle passa och jag skulle släppa.

när vi kom till det ställe där vi skulle skiljas åt såg vi en hel del spår, kanske bara några timmar gammla.

När grabbarna var på pass släppte jag lillen och det tog nog inte mycket mer än 2 min innan han började "väcka".

tyvärr redde han inte ut spåren utan hamnade på samma ställe varje gång så jag kopplade honom och tog han ifrån de spåren och gick lite längre upp i skogen.

vi gick av rätt stor del av marken men tyvärr fick vi inte upp något mer, Maestro väckte i gammla spår i ren förtvivlan och då han kom till Johan plockade han upp honom.


Trots ute blivet drev var det en rolig dag, roligt att jaga med nytt folk och på nya marker.


  Maestro


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mattias Edström - 19 oktober 2010 17:05

Första morgonen på oktober jakten hade jag turen att få välja pass som förste man. Jag valde ett pass efter en traktorväg med ett stort fint hygge framför passet där det stupat några älgar senaste åren. Från bilväg är det ca 600m att gå och när j...

Av Mattias Edström - 4 oktober 2010 17:51

I lördags var det Maestros tur att få springa av sig, redan på morgonen var han riktigt laddad. Pappa och Daniel passade och jag släppte Maestro på gårn hemma. efter ca 20 min kommer några väckskall och sedan är det fullt drev dock tystnade ha...

Av Mattias Edström - 20 september 2010 21:18

11/9 samlades vi kl 0530,första älgjakts morgonen är ju allt lite speciellt. Vi lottade passen och gav oss ut. Morgonen gav inget resultat och på eftermiddagen passade vi av för Bo´s hunn. När vi suttit på pass dryga timmen smäller det i en rik...

Av Mattias Edström - 20 september 2010 20:22

24/8 åkte jag, Ida,Daniel,Niclas & Anna ner till Lustbuan för 5 dagars fågeljakt. Med oss hade vi Smokey(pointer) Tjabo (korthårig Vorsteh) och Boss (min och Idas korthåriga vorsteh). På tisdagkväll lade vi upp lite strategier om vilka hundar som...

Av Mattias Edström - 24 augusti 2010 08:37

Augusti har gått i förberdelsernas tecken, jag har varit till Rätan några vändor och röjt älgpass,varit ner till Anders Landin och tränat fågelsituationer med Boss. I år har vi fått ytterligare 235 ha att jaga älg på och det innebar även att nya pa...

Presentation

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards