Alla inlägg under maj 2010

Av Mattias Edström - 9 maj 2010 09:02

Längtan är stor, det har gått ett tag sedan jag var ute i skog och mark så suget efter att komma ut börjar växa sig allt större.

Har varit på Gotland en vecka och sett riktigt mycke fasaner, vore kul att ha lite sån fågel hemma i Jämtland oxå men det lär ju dröja.


Mycket snack har det varit om svt´s vargkriget som sändes förra veckan och det av förklarliga skäl.. jag känner väl inte 100% för vargen men jag tycker att deras agerande inte är till jägarnas direkta fördel.


Med hundarna är det bra, Maestro har bara smitit en gång i vinter och på den turen tog han även med sin bror.

I juni skall vi åka ner till Anders Landin http://landins-hund-katt.se/på träning med Boss, första tillfället omfattar lydnad, apportering, dirigering och eftersöksgrenar.

Det skall bli roligt att åka ner till Landin, vi har hört mycket gott om honom och jag har stora förhoppningar på att han kan hjälpa oss med det vi har lite bekymmer med.

I augusti är det dags för träning hos Landin igen, då är det fågelsituationer vilket kommer väl till pass då det bara är ca en vecka kvar innan 25/8.


Det kommer bli en rätt intensiv höst och därför kommer jag bara vara ledig 3 veckor i sommar.


16/8 bockjakt

21/8 Björnjakt i Åmot och hemma

25/8 fågeljakt

10/9 Älgjakt

1/10 Rådjur


Jag kommer få prioritera lite i år men det är svårt då alla av dessa jakter har sin egen charm och är lika roliga.


För någon vecka sedan var jag o DP iväg och sköt lite lerduvor, ringrostig som attan men efter några skott hade vi båda fått in svingen.

Vi köpte en kastare för någon månad sedan så nu finns det ingen ursäkt till att inte träna.


Nu till veckan hämtar jag med senaste tillskott i garderoben, det blev en Tikka T3 Lite 9,3*62 med nya Zeiss Duralyt 3-12*50.

Provsköt tikka i höstas och trivdes riktigt bra med den, kikarn köpte jag nu då den hade premiär här i sverige och den riktigt trevlig.



 

          TIKKA T3 Lite

                                                 Zeiss Duralyt


Vet inte om jag kommer nå större framgång med denna bössa men då min garderob idag är rätt föråldrad var det dags att byta upp sig lite.

det blir bara en investering till i år och det är ett till Astro halsband.


I slutet på maj är det dags att åka ner till jaktmarkerna för att kolla vart våra nya pass skall vara, vi fick 300 ha till i vinter så det blir lite jobb med det.


//M








Presentation

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards