Alla inlägg under augusti 2010

Av Mattias Edström - 24 augusti 2010 08:37

Augusti har gått i förberdelsernas tecken, jag har varit till Rätan några vändor och röjt älgpass,varit ner till Anders Landin och tränat fågelsituationer med Boss.

I år har vi fått ytterligare 235 ha att jaga älg på och det innebar även att nya pass behövs göras och röjas. Marken vi fått är kanon fin och det kommer med stor sannolikhet ramla några älgar där i år.

Tilldelningen ökade iom att vi fick denna mark så i år har vi 8 stora och fri kalvjakt, det är en lämplig tilldelning på 14 gubbar.


13-15 aug åkte vi ner till Landin, vi var där i juni oxå och lärde oss otroligt mycket.

Boss, som vi tycker att vi har rätt bra pli på utvecklades rätt rejält.

Första utmaningen denna gång var kaninhägnet som vi misslyckades med i juni, denna gång stannade han omg då kaninen reste vilket kändes skönt.

Resten av helgen tränade vi på rapphöns och han skötte sig mycket bra, ska bli kul o se nu under första dagarna i skogen om träningen ger resultat.


En armbågsinflamation satte stopp för bockpremiären då jag knappt kunde lyfta högerarmen var det ingen mening att gå ut i skogen.


Björnjaktspremiären blev även i år nere i Åmot, förhoppningarna var stora men resultatet uteblev.. några få synobs blev det.

Jag hade förmånen att få ha 2 olika lodjur på passet under lördagsmorgonen, har bara sett 1 lodjur tidigare i mitt liv så det var roligt att kunna sitta o titta på dem ordentligt, ett av dem hade jag endast 20 m ifrån mig.


I kväll åker jag och I,D,N & A ner till Rätan för 5 dagars fågeljakt uppdatering om detta kommer efter helgen


// M

Presentation

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards