Alla inlägg den 8 juni 2010

Av Mattias Edström - 8 juni 2010 21:45

2 1/2 månad kvar till Björnjakten börjar, ser fram emot den i år.

På och ikring vår mark har det observerats en hel del björn så det ska bli spännande att åka tilk skogs 21/8.

Förra veckan var jag nere på marken en kväll för att kolla efter lite älg, såg 2 fjolingar men roligast av allt var att jag såg en björn(fjolårs unge) med en förmodad hona längre in i skogen.

Åkte förbi med bilen några ggr och lyckades tillslut få ett kort på på den lille rackaren.

 

 Mellan 2 och 3 strecket i skogsbrynet

Jo vi har lite björn runt oss


I helgen var jag i I´s stuga och fortsatte på hundgårdsbygget.. min rygg har fått sig en rejäl smäll såjag kan knappt göra något vilket är otroligt enerverande.

På lördag em åkte jag till Mor & Far där jag blev bjuden på god mat & dryck.

Söndagen spenderades med Pappa,A & Y nere på vår nya mark, tanken var att vi skulle hitta några nya pass och det gjorde vi. Marken är kanon fin för både älg och fågel så där kommer man nog gå mången gång i höst.


när vi gått klart på marken åkte jag o pappa en sväng för att kolla om det var något liv på marken, det resulterade i 2 älgar.


 


På eftermiddagen sköt jag in ny bössan och det mycket bra dock lämnade den en fin hälsning på axeln..


Då jag är borta mån-tors varje vecka har jag börjat ta med mig Maestro igen.

Han e ju uppvuxen på hotell och han stortrivs med egen säng och en köttbulle i frukostmaten.

Tror det e bra för vårt samspel i skogen att Maestro hänger med mig, det har ju inte alltid varit det bästa.


    


// M

Presentation

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards