Alla inlägg den 7 november 2009

Av Mattias Edström - 7 november 2009 18:15

Vaknade rätt tidigt i morse, gjorde iordning fika och jag en promis med Maestro i skogen innan det var dags att åka till samlingen.

Vi kom till slakteriet lite tidigare så farsan ställde sig och slipa knivar och jag åkte upp på "åsen" och kollade om jag såg något rådjur.

När alla samlats och efter en stunds funderande passade vi ut.

A skulle gå från kvist hygge och mot V vägen och Y skulle släppa innanför "åsen" och gå  kronlinjen.

Jag och I passade för Y och jag hamnade på ett pass där det skjutits 4 älgar hitills i år så det kändse som om oddsen var på min sida.

Y ringde 10 in efter han hade släppt och då var han och älg ca 2km ifrån honom och det visade sig att nixo fått upp älg med en gång.

Vi avaktade en stund men sedan åkte jag och I ner och hjälpte Y att leta Nixo och det visade sig att han dragit iväg rejält.

Nixo hade följt älgen över ljungan(simmat efter älgen) och efter en stunds letande fick vi tag i honom vilket gladde oss mycket.

A gick med freja och de fick tag på älg men som vanligt står inte älgjävlarna utan det blev fullt sken nästan på en gång.

Vi samlades igen och passade ut där vi sett tre stora djur men, freja kom upp i dem och skällde några skall men nå mer blev det inte.

Den som e sugen på grytjakt med hund kan höra av sig, jag hittade rätt många rävgryt idag då jag var ute.


i morgon e det Rådjursjakt med lillen.


trevlig kväll // M


Presentation

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards