Alla inlägg den 20 november 2009

Av Mattias Edström - 20 november 2009 19:56

Fyndade på Blocket igår, en riktigt fin Hagelbock.


sjukt nöjd över det då jag kom över den för en struntsumma.


// M

Av Mattias Edström - 20 november 2009 19:37

Lördagen ägnades mestadels åt att stycka de 2 älgar vi hade hängandes i slakteriet.

Älgarna hade skjutits av A och I tidigare under veckan och med det fylldes vår kvot av vuxna djur.

Vi har om vi vill möjlighet att ta en till då vi uppfyllt vår kvot av kalvar vilket är en förutsättning för att få en stor till.

Vi har en unghund i laget och det vore förargligt om den väl får ståndskall och vi inte kan skjuta den för vi inte har någon stor kvar(ingen älg har skjutits för honom än).

De som hade del i älgarna hjälpte till att stycka och det var mer eller mindre hela laget, farsan som är styckmästare tar hand om det mesta medans vi vanliga dödliga får stå vid putsbordet.

Jag har börjat så smått lära mig men farsan e inte alltid världens bästa pedagog så det får ta den tid det tar.

Dragiskt nog hittade vi en helmantlad kula i en av älgarna och man kan ju undra hur den har kommit dit, för förmodligen ett svin dåligt försök till tjuvjakt..

kulan var inkapslad så hon hade gått med den i sig en bra stund vilket är helt horribelt.  

Jaktlaget


När vi kom hem till Hovermo gick jag ut och kollade efter rådjursspår men det e förvånansvärt dåligt och det brukar det inte vara den här tiden.

på söndagen skulle jag egentligen släppa maestro men kroppen sa ifrån och farsan skulle fara ivåg o hämta båten så jag gick en sväng med lillen i skogen så han fick komma ut och röra på sig.


ha det gott


// M

Presentation

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards